دیدار معلمان استثنایی استان یزد با نماینده ولی فقیه

یزدفردا "جمعی از معلمین استثنایی استان یزد با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار کردند.
همزمان با روز معلم افزون بر 400 نفر از خواهران و برداران معلم مدارس استثنایی استان یزد در یک نشست صمیمی با حجت الاسلام و المسلمین صدوقی دیدار و مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در این مراسم با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری به اهمیت و جایگاه معلم در جامعه اشاره کرد و گفت معلم همانند شمع می سوزد تا به جامعه روشنی بخشد و معلمان استثنایی در این زمینه با تحمل مشکلات وسختی ها از جایگاه ویژه برخوردارند.
حجت الاسلام و والمسلمین همت و تلاش وافر معلمان استثنایی در تعلیم و تربیت دانش آموزان معلول را ستودوگفت معلمان مدارس استثنائی با صبروحوصله و قلب مهربان و لطیف خود در راستای تعلیم و تربیت قشر ویژه ای از جامعه تلاش می کنند و ضرورت دارد ازلحاظ ساعت تدریس ، بازنشستگی و امکانات آموزشی از امتیازات ویژه ای برخوردار باشند.
امام جمعه یزد با اشاره به تصمیمات شورای آموزش و پرورش استان در سال گذشته برای رفع مشکلات مدارس و دانش آموزان استثنایی استان یزد بر پیگیری این تصمیمات تاکید کرد و برای پیگیری و رفع مشکلات بیمه ای و بیمارستانی معلولان ، بهسازی معابر و اماکن عمومی ویژه معلولان و مشکلات شغلی آنان قول مساعد داد.
در ابتدای این دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان گزارشی از وضعیت مدارس استثنایی استان را ارائه کرد .
با غستانی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها یک مدرسه استثنایی در استان وجود داشت گفت هم اکنون 260 نفر آموزگار و 106 نفر دبیر کار تعلیم و تربیت قریب 2000 دانش آموز استثنایی را در 31 مدرسه به عهده دارند.
در ادامه این دیدار خانم ها زارع و موذن، و آقای شهابی از معلمان و مدیران استثنایی استان یزد مسائل و مشکلات معلمان و دانش آموزان استثنایی را عنوان کردند.
مناسب سازی سازمانها، ادارات، نهادها، معابر و اماکن عمومی تفریحی، فرهنگی و ورزشی برای بهره مندی معلولان، تسهیلات ایاب و ذهاب برای دانشجویان و دانش آموزان معلول، ضرورت توجه به معلولان در استخدام ها و جذب نیرو توسط ادارات، ارائه تسهیلات تحصیلی رایگان دانشگاهی، فراهم اوردن زمینه بهره مندی معلولان از تسهیلات بانکی، تسهیلات بهداشت و درمان و بیمه تکمیلی، لزوم تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولان، ایجاد مراکز تولیدی برای جذب معلولان، تامین وسایل کمک آموزشی و فضای مناسب آموزشی برای معلولان، اختصاص وسایل ورزشی پارکی در مدارس استثنایی از جمله مشکلات و خواسته هایی بود که در این دیدار عنوان شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا